Άρθρα & Διαταραχές

 

Κέντρο Λογοθεραπείας Διάλογος

 

Πεύκα - Ρετζίκι Θεσσαλονίκης

 
Όλοι γνωρίζουμε πόσο απαραίτητο είναι οι γονείς να μιλούν στα παιδιά τους, όμως, πολλές φορές οι γονείς παρ’ όλο που τους μιλούν αρκετά τα ίδια δεν ακούν ή δεν εκτελούν αυτά που τους ζητούν.
 
 
 
 
 
Πως μπορεί ένας γονιός να επικοινωνήσει σωστά κι αποτελεσματικά με το παιδί του;
 
Συμπεριφορική εκπαίδευση γονέων
 
Τι είναι η Εργοθεραπεία; Χρειάζεται το παιδί μου;
 
Η εξομολόγηση μιας μητέρας
 
Μπερδεύει ή δεν μπορεί να πει ένα γραμματάκι το παιδί σας; Ποια η διαφορά τους;
 
ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ - Θεραπεία μέσω του παιχνιδιού
 
ΒΑΡΗΚΟΪΑ, πως μπορούν οι γονείς να την αντιληφθούν και να βοηθήσουν το παιδί;
 
10 Συμβουλές με τις οποίες μπορούν οι γονείς να βοηθήσουν και να ενισχύσουν τη γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού τους.
 
Τι πρέπει να γνωρίζουμε για τον αυτισμό;
 
Τι πρέπει να ξέρω για τον ΛΟΓΟ του παιδιού μου;
 
Το παιδί μου τραυλίζει! Μπορώ να το βοηθήσω;
 
Το παιδί μου έχει Διάσπαση Προσοχής και Υπερκινητικότητα. Τι να κάνω;
 
Χρειάζεται το παιδί μου λογοθεραπεία;
 
Επηρεάζουν το μπιμπερό, η πιπίλα ή το δάχτυλο στην ανάπτυξη της ομιλίας;
 
 
 
 
 

Ειδική Γλωσσική Διαταραχή

 
 
Η ειδική γλωσσική διαταραχή (ΕΓΔ) είναι μια δυσλειτουργία που εμφανίζεται στον λόγο των παιδιών από μικρή ηλικία και τα επηρεάζει κατά την φυσιολογική τους ανάπτυξη. Συγκεκριμένα το παιδί παρουσιάζει κάποιες αδυναμίες που σχετίζονται με την καθυστέρηση της παραγωγής κάποιων λέξεων γεγονός που οδηγεί σε περαιτέρω δυσκολίες κατά την εκμάθηση και την κατανόηση της γλώσσας. Η ειδική γλωσσική διαταραχή δεν είναι συνδεδεμένη με αναπτυξιακές διαταραχές, απώλεια ακοής ή κάποια βλάβη στον εγκέφαλο.

Ποια από τα συμπτώματα αναγνωρίζω στο παιδί μου;

  • Δεν είπε καμία λέξη μέχρι την ηλικία των 2 ετών
  • Όσο μεγάλωνε άρχισε να μιλά αλλά χωρίς να γίνεται κατανοητό.
  •  Διαβάστε περισσότερα
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Γλωσσική Καθυστέρηση

 
Η γλωσσική καθυστέρηση είναι μια κατάσταση όπου η γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού αργοπορεί. Το παιδί επικοινωνεί καλά, χωρίς λέξεις, αλλά σε σχέση με τους συνομηλίκους του δυσκολεύεται να μιλήσει και να καταλάβει το λόγο των άλλων.Συνήθως τη συναντάμε σε παιδιά 2-5 ετών και συχνότερα στα αγόρια.

Τι σημάδια να ψάξω;

Α. Σας καταλαβαίνει;
Αν παρατηρήσετε το παιδί σας συστηματικά μπορείτε να διαπιστώσετε ότι:
  • δυσκολεύεται να καταλάβει έννοιες χώρου (εδώ/εκεί) και χρόνου (τώρα/αύριο)
  • δεν αναγνωρίζει τα βασικά χρώματα (κόκκινο, μαύρο, κίτρινο)
  • δεν κατανοεί απλές εντολές (π.χ. πήγαινε στην πόρτα)
  • δύσκολα ...
  •  Διαβάστε περισσότερα
 
 
 
 
 
 

Αρθρωτική Διαταραχή

 
 
Η Αρθρωτική Διαταραχή χαρακτηρίζεται από δυσκολίες στην ορθή παραγωγή των ήχων της ομιλίας σε ηλικίες που αυτές οι δυσκολίες θα έπρεπε να έχουν ξεπεραστεί.Το φαινόμενο της διαταραγμένης άρθρωσης είναι αρκετά συχνό σε παιδιά μικρής ηλικίας. Παίρνοντας ως δεδομένο ότι τόσο το νοητικό δυναμικό όσο και η γλωσσική και νευρολογική εξέλιξη του παιδιού είναι φυσιολογικά, τότε κάνουμε λόγο για μια περίπτωση Αρθρωτικής Διαταραχής, η οποία μπορεί να είναι ελαφράς, μέτριας ή ακόμα και σοβαρής μορφής.

Αναγνωρίζω στο παιδί μου κάποιο από τα συμπτώματα;

  • Παραλείπει έναν ήχο ολοκληρωτικά, τόσο σε επίπεδο λέξης, όσο και σε επίπεδο πρότασης Π.χ. όδα αντί ρόδα
  •  Διαβάστε περισσότερα
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Φωνολογική Διαταραχή

 
Η Φωνολογική Διαταραχή είναι μία διαταραχή κατά την οποία εμφανίζονται δυσκολίες στην αντίληψη, επεξεργασία και οργάνωση των ήχων σε λέξεις στο φωνολογικό σύστημα της γλώσσας.
Δηλαδή, μια ολόκληρη ομάδα ήχων δεν έχει κατακτηθεί σωστά και συνεπώς πολλαπλοί ήχοι προφέρονται λανθασμένα, ενώ δε θα έπρεπε σύμφωνα με τη χρονολογική ηλικία του παιδιού.
Οι δυσκολίες αυτές συχνά εμφανίζονται κατά την παιδική ηλικία και μπορεί να γίνουν μακροχρόνιες.
Επίσης, μπορεί να εμφανιστούν για πρώτη φορά και αργότερα σε ενήλικες ως αποτέλεσμα εγκεφαλικού επεισοδίου, τραύματος ή ασθένειας.
Η Φωνολογική Διαταραχή δεν ... Διαβάστε περισσότερα
 
 
 
 
 
 

Τραυλισμός

 
 
Ο Τραυλισμός είναι μία διαταραχή στη ροή της ομιλίας κατά την οποία το πρόσωπο που τραυλίζει γνωρίζει ακριβώς αυτό που θέλει να πει αλλά δυσκολεύεται να εκφραστεί λόγω ακούσιων επαναλαμβανόμενων κολλημάτων, επαναλήψεων (π.χ. κα-κα-καλά) ή επιμηκύνσεων των ήχων της λέξης (π.χ. κκκκκότα).
Είναι μια σοβαρή δυσκολία που έχει λεκτικές και συναισθηματικές διαστάσεις και μπορεί να επηρεάσει την κοινωνικότητα του παιδιού.

Ποια από τα συμπτώματα τραυλισμού αναγνωρίζω στο παιδί μου;

Κυριότερα συμπτώματα:
  • Επαναλήψεις φθόγγων, συλλαβών και λέξεων Π.χ. Το μωρό ήπιε το το γάλα του
  • Επιμηκύνσεις Π.χ. θθθθθθθέλω
  • Παύσεις Π.χ. Θέλω ένα […] ποτήρι γάλα
  •  Διαβάστε περισσότερα
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Αυτισμός

 
Ο Αυτισμός είναι μία αναπτυξιακή διαταραχή που εμφανίζεται συνήθως στα 2-3 πρώτα χρόνια της ζωής του παιδιού. Είναι αποτέλεσμα νευρολογικής διαταραχής που επηρεάζει την ομαλή λειτουργία του εγκεφάλου, την ανάπτυξη στις περιοχές της κοινωνικής συναλλαγής και των κοινωνικών δεξιοτήτων. Τόσο τα παιδιά όσο και οι ενήλικες με αυτισμό έχουν δυσκολίες στη λεκτική ή μη λεκτική επικοινωνία, στην κοινωνική αλληλεπίδραση, σε δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου και παιχνιδιού. Ωστόσο όλα τα άτομα δεν επηρεάζονται με τον ίδιο τρόπο και στον ίδιο βαθμό.

Ποια από τα συμπτώματα αναγνωρίζω στο παιδί μου;

 
 
 
 
 
 

Νοητική Υστέρηση

 
 
Η Νοητική Υστέρηση αναφέρεται σε μια παθολογική κατάσταση που εκδηλώνεται στην περίοδο ανάπτυξης, δηλαδή την περίοδο που αρχίζει από τη σύλληψη και φτάνει ως το 16ο έτος της ηλικίας. Το παιδί με Νοητική Υστέρηση χαρακτηρίζεται από νοητική ικανότητα χαμηλότερη από το μέσο όρο των παιδιών της ίδιας χρονολογικής ηλικίας. Παράλληλα το παιδί αυτό διαθέτει μειωμένη ικανότητα προσαρμογής, η οποία αντικατοπτρίζεται συνήθως στην ωρίμανση κινητικών και αντιληπτικών ικανοτήτων, δεξιοτήτων αυτοεξυπηρέτησης, στη μάθηση και στην κοινωνική ένταξη.

Τι σημάδια να ψάξω για τη Νοητική Υστέρηση;

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητα

 
Η ΔΕΠΥ είναι μία αναπτυξιακή διαταραχή που έχοντας ως πρωτογενή χαρακτηριστικά τα συμπτώματα της απροσεξίας και της υπερκινητικότητας – παρορμητικότητας επιμένει στο χρόνο και μπορεί να προκαλέσει σημαντικές και ποικίλες δυσκολίες τόσο στο ίδιο το παιδί, όσο και στο περιβάλλον του.

Εκδηλώνεται σε όλες τις εθνότητες, φυλετικές ομάδες και κοινωνικές τάξεις. Εμφανίζεται κυρίως στην αναπτυξιακή πορεία του ατόμου και επηρεάζει την ικανότητα του να συγκεντρώνεται σε ότι το βάζουν να κάνει.

Ποια από τα συμπτώματα αναγνωρίζω στο παιδί μου;

  • Δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί σε μία συγκεκριμένη δραστηριότητα.
  • Υστερεί στη διατήρηση προσοχής.
  •  Διαβάστε περισσότερα
 
 
 
 
 
 

Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες – Δυσλεξία

 
 
Ο όρος Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες χρησιμοποιείται για να καλύψει μια σειρά δυσκολιών που συνδέονται με τη μάθηση. Πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν αυτόν τον ορισμό ως συνώνυμο της δυσλεξίας, όμως στην πραγματικότητα η δυσλεξία είναι μόνο μία από τις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες.Ουσιαστικά ο όρος αυτός αποτελεί μία «ομπρέλα» κάτω από την οποία μπαίνουν δυσκολίες, όπως η δυσλεξία που προαναφέραμε, η δυσγραφία, η δυσπραξία, η δυσαριθμησία και η δυσορθογραφία, σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής.Για να το εξηγήσουμε πιο απλά, ο όρος «Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες» χρησιμοποιείται για να περιγράψει ... Διαβάστε περισσότερα